Znaleziono 201 wyników

autor: Jorund
wt 01 mar 2016, 17:23
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Stroje - rozważania
Odpowiedzi: 27
Odsłony: 5728

Arnor jako że, trochę ostatni omiałem kosztów, typu dechy na tarzce, klej, materiały, nie zamówiłem glinianek. Więc podaje Ci namiar na Pana który takowe wykonuje, ręczył za niego Teodor. Ja wolę teraz popracować za rzeczami pierwszej potrzeby.

502183765
Andrzej Kłosek
autor: Jorund
wt 01 mar 2016, 17:15
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

No, z nowym miesiącem czas popchnąć temat dalej. Z przypływem gotówki zamówiłem sobie wełenki i len na ciuchy. Więc tak, spodnie będą w kratę http://images77.fotosik.pl/381/25668cb00653e736gen.jpg Wełna jest w dziewięćdziesięciu paru procentach, naturalna (bez domieszek) Następnie koszula spodnia, j...
autor: Jorund
czw 25 lut 2016, 00:17
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Tarcze kultury Przeworskiej
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 4802

Jest jeszcze jedna sprawa. W mojej okolicy ziemie są pofaldowane polodowcowo. No i kupa kopalni żwiru wokół. Często spotykam przekroje poprzeczne no i w warstwach jest różnych barw. Z tym ze to bardziej rudy są, czy z czegoś takiego można pozyskać barwnik ? A jeżeli juz to jak ? A i jeszcze płynie t...
autor: Jorund
czw 25 lut 2016, 00:04
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Tarcze kultury Przeworskiej
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 4802

Ok. Obejrzałem poradnik. Grody korzystają z ochry(sproszkowany mineral) tak wiec ameryki nie ma co odkrywać. Jeżeli działa, jest naturalne to ja to "kupuje" barwa grodów jest bardzo bliska naszej Bzowej. Nasuwa się temat następny, czym okleić dechy ? Na poradniku Grodów, oni korzystają ze ...
autor: Jorund
śr 24 lut 2016, 21:42
Forum: Pytania od kandydatów
Temat: Ubiór: długość koszuli/tuniki
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1250

Nora mozna, ale po 22.00
autor: Jorund
śr 24 lut 2016, 17:53
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Tarcze kultury Przeworskiej
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 4802

No co do ozdabiania broni, bym polemizowal z Tacytem. Przeciez mamy dowody w muzeach :-) Jednak do walki mogli uzywac innych, a do pochowkow innych. A co do barw jak napisalem wyzej, jest mi obojetne. Zastanowmy sie wiec jak pozyskac barwnik i zrobic z niego farbe, tak aby przy lekkim deszczyku nie ...
autor: Jorund
śr 24 lut 2016, 16:10
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Tarcze kultury Przeworskiej
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 4802

Podoba czy nie, barwe musimy wybrac i dobrze aby byla ona historyczna. Jezeli nie mamy innych zrodel barw, to proponuje aby wybrac jakas naturalna, latwa do uzyskania w przyrodzie. Moze nawiazywac do D.B. czyli odcien bordo ? Mi obojetne jaki kolor, aby byl koszerny :lol: chyba ze masz jakies zrodlo...
autor: Jorund
śr 24 lut 2016, 10:37
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Tarcze kultury Przeworskiej
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 4802

Natknalem sie na cos takiego, Tacyt malo opisywal Zwiazek Lugijski, ale zrobil wyjatek w dwuch wypadkach. Napisal o Nahanarwalach, ale o tym innym razem. Natomiast o innym plemieniu napisal tak; Hariowie naleza nie tylko do najsilniejszych, ale porazaja wszystkich swoim wygladem. Tarcze swoje maluja...
autor: Jorund
wt 23 lut 2016, 10:27
Forum: Pytania od kandydatów
Temat: Ubiór: czy te buty od... są w porządku dla...
Odpowiedzi: 22
Odsłony: 4022

Pamietaj aby podawac minimum pol rozmiaru wieksze( jezeli u Wojmira) jezeli u innych to najlepiej rozmiar stopy w centymetrach. Tak jak pisala Aldis na podwojnej podeszwie. no i skora na boki buta 2 mm. Buty to najczesciej psujaca sie czesc odzienia.
autor: Jorund
pn 22 lut 2016, 23:01
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

Mam już dwie metalowe tuleje, jeżeli Arnor reflektujesz na powyższy toporek mogę sklecić dwa. Bo mi po drodze :wink:
autor: Jorund
ndz 21 lut 2016, 12:26
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

szukajcie, a znajdziecie a oto i kolejny toporek k.przeworskiej i wiele innych gratów http://www.mokra-muzeum.pl/zdjecia-eksponatow-3d jako że przy pomocy spawarki i kątówki można samemu sklecić bo konstrukcja strasznie prosta, to sam ją zrobię. Jedynie ostrze skuję bo skoro mamy odgrywać " leś...
autor: Jorund
pt 19 lut 2016, 21:19
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

No wlasnie umbo - to , daruje sobie, tak jak i ten miecz celtycki. W Krzemienczyku duzo nalecialosci celtow bylo. Wiec miecz i umbo porzycze z Legionowa. Musze jeszcze poszperac, bo cos mi sie nie wydaje, aby na cmentarzysku duzo wiekszym od Legionowa, bylo tylko jedno umbo i jeden miecz :-) Podobno...
autor: Jorund
pt 19 lut 2016, 16:31
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

„Inny egzemplarz toku z trzpieniem znaleziono w gr. 179 w Kamieńczyku, gm. Wyszków, pow. wyszkowski, woj. mazowieckie. W skład wyposażenia grobowego wchodziły ponadto: umbo żelazne typu 7 wg Bohnsacka (BOHNSACK 1938), żelazny imacz typu 3/189 wg Jahna (JAHN 1916), 2 fragmenty okuć brzegu tarcz...
autor: Jorund
pt 19 lut 2016, 16:05
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

będę się starał przeworsk robić jak najbardziej koszernie. Więc tylko tempra wchodzi w grę. No a barwy powinny być wspólne, jako że jeden okres i praktycznie sąsiedzi :wink: Co do wzorków, to jakieś choinki lub coś takiego, byleby nie swastyki :wink: Co do tarczy jeszcze, to przymroczę dechami bo na...
autor: Jorund
pt 19 lut 2016, 15:15
Forum: Projekt: Przeworsk
Temat: Przweorczyk Jorunda
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 3820

Jest tylko maly szkopul, jedyny miecz jaki tam znalazlem jest celtycki :-( jednak jak juz wczesniej gadalismy, nie bede mieszal kultur. Wiec zaporzycze miecz z Legionowa. Te same ramy czasowe i odleglosc tak mala ze nie ma bata aby sie nie kontaktowali. Jutro znajomy ojca xabija swinke, a skore wyrz...

Wyszukiwanie zaawansowane